Dag 16

God kväll på er, hoppas ni haft en skön dag och att ni njutit av värmen som äntligen infunnit sig! Vi har jobbat på i huset idag, igår tog vi en paus för att få ordning lite på tvätt och städ hemma i lägenheten.

Det går riktigt snabbt nu och som det ser ut nu så är det bara golv och lister som saknas på nedervåningen, om man bort ser från köket. Alla tak och taklister är färdigmålade i både kök, hall och vardagsrum. Lika så är väggarna i alla rummen, så det lämnar golvet kvar.

På övervåningen är "grunden" klar, vi har spärrmålat alla väggar och alla tak är färdigmålade. I extrarummet och kontoret har det kommit upp renoveringstapet på de väggar som behövde det. Klädkammaren är nästan helt klar, det enda som saknas nu är golv bortsett från inredningen.

Idag fick vi också besök av min mormor och morfar som kollade in förändringarna som skett och som sedan hjälpte till att beskära äppleträdet. Det ska ju egentligen inte beskäras förens till hösten, men det växte kors och tvärs så vi var tvugna att göra något åt det redan nu.

Det har börjat komma upp lite luckor i köket, det är mycket vitt och ljust men det kommer brytas av med svart stenskiva och svart kyl och frys
Vardagsrummet är färdigmålat
Hampus och Andreas strök sista lagret i hallen
Min klädkammare! Har inget ordentligt ljus än, men färgen är rosa/lila
Ett vildvuxet äppelträd, som jag tyvärr glömde ta efter-bild på
Min fina morfar som klättrade i äppelträdet idag ❤️

Jag avrundade dagen med att hålla en SH'BAM-klass ute i solen och landade skönt i soffan efter det!